28-02-2016

27 februari 2016

SAAI?
Al drie weken zonder poezen. Een saaie bedoening. Ik krijg nog wel regelmatig leuke berichtjes van Duumke en Pietsie. En ook nog over andere pleegkittens die hier hebben gelogeerd. Dat laatste was gisteren weer het geval. Maar of dat nu leuk was…?

Zieke kat
Iemand uit onze straat kwam me roepen bij een kat die al de hele middag bij haar op de binnenplaats lag. Het was best koud, dus vreemd dat hij niet van zijn plaats kwam. Aangezien de vindster, zoals ze zelf zei, geen kattenmens is kwam ze bij mij terecht. Ze vermoedde dat de kat zwaar ziek was. Vanwege een flinke griep kleedde ik me warm aan en gewapend met een vervoersmandje en een paar tuinhandschoenen benaderde ik de kat voorzichtig. Die tuinhandschoenen had ik waarschijnlijk wel nodig, want de zwarte kat zou best wel eens één van de zeven verwilderde katten kunnen zijn die hier in de buurt leven. De kat liet zich redelijk pakken en sleepte met een achterpoot (verlamd?).Toen hij eenmaal bij ons binnen stond begon er iets te dagen. Het zou toch niet een van de twee zwarte katten van onze buurman zijn? Ik vind het altijd moeilijk om zwarte katten uit elkaar te houden. Als er nog een beetje wit aan zit kun je nog een onderscheid maken, maar deze was helemaal zwart. Toch maar snel even de buurman gebeld, die helaas niet opnam.



Jawel, een chip!
Gelukkig kon ik bij een dierenarts terecht en daar keken we of hij gechipt was. En jawel hoor, het was Boosie! Gelukkig nam mijn buurman de telefoon op en na mijn verhaal racete hij op de fiets naar de kliniek. De dierenarts constateerde dat de achterpoot van Boosie gebroken was en dat hij naar een orthopeed zou moeten omdat er waarschijnlijk een pen in de poot aangebracht zou worden. Het was fijn dat buurman Wouter en Boosie direct in IJzendijke terecht konden. Boosie wordt morgen geopereerd en dan zal het, met de nodige rust en pijnstilling, vast goedkomen.

Buurman en Buurman
Het toeval wil dat ik deze kat, samen met z’n kameraadje Bizzy, lange tijd in huis heb gehad als pleegkitten. De buurman zag ze regelmatig en was er direct weg van. Dus die twee zijn sindsdien onze buurmannen geworden. We noemen ze ook zo, want ze zijn bijna niet van elkaar te onderscheiden en dan bekt Buurman en Buurman wel makkelijk als je het over ze hebt. Buurman Wouter heeft inmiddels al heel wat met die twee meegemaakt. Het zijn een stelletje acrobaten! Ik heb ook al een keer een verhaal over hen geschreven voor het kattenmagazine Majesteit. Er is altijd wel wat aan de hand met die twee ondernemers!

Wederom een logeerpartij

Boosie komt hier revalideren. Aangezien buurman Wouter werkt kan hij er geen oog op houden en de geopereerde Boosie heeft natuurlijk benchrust en verzorging nodig. Dus nu komt hij hier voor de tweede keer logeren! We gaan ‘m eens flink verwennen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.